ГОЛОВНАІНФОРМАЦІЙНИЙ ЦЕНТРАрхів новинУ Дніпропетровську відбулась конференція «Шляхи і напрями підтримки розвитку малого та середнього бізнесу»

01.10.2014
У Дніпропетровську відбулась конференція «Шляхи і напрями підтримки розвитку малого та середнього бізнесу»

BSC_conference_2

З 30 вересня по 1 жовтня 2014 року в Дніпропетровську відбулася конференція «Шляхи і напрями підтримки розвитку малого та середнього бізнесу», організована Проектом МЕРМ в співпраці з Дніпропетровською облрадою та ОДА. Основним завданням заходу було обговорення проблемних питань розвитку малого та середнього бізнесу, а також визначення шляхів та напрямів підтримки місцевого підприємництва.

Серед учасників заходу представники Дніпропетровської обласної ради, місцевої влади, підприємців Львова, Кривого Рогу, Вінниці, Ізмаїлу, Проекту МЕРМ, велика кількість керівників та співробітників агенцій економічного, соціального чи регіонального розвитку.

Першого дня під час пленарних засідань учасники обговорили стан і тенденції розвитку малого та середнього бізнесу. Любомир Чорній, голова правління Центру громадської експертизи представив ситуацію у розвитку МСБ в Україні, регіональні диспропорції та тенденції. Директор Дніпропетровського інвестиційного агентства Іван Герасименко розповів про напрями підтримки МСБ у Дніпропетровській області. Канадський консультант Проекту МЕРМ Вейн Роберт поділився інформацією про те, як бізнес-об’єднання підтримують розвиток МСБ. Він зазначив, що бізнес асоціації – це членські організації, залучені до підтримки бізнес інтересів їх членів. Доповідач наголосив на проблемах розвитку МСБ, типах бізнес асоціацій, їх важливості. Ці об’єднання дають можливість їх учасникам навчатись новим технологіям і інструментам, обмінюватися інформацією, надавати мережеву підтримку, проводити дослідження, налагоджувати партнерство та розвивати співробітництво.

Під час пленарного засідання «Співпраця бізнесу і влади у сфері підтримки розвитку МСБ» доповідачі розкрили питання основних проблем і потреб бізнесу саме в Дніпропетровські області, розповіли про роль місцевої влади у розвитку бізнес-середовища та підтримці МСБ, потреби бізнесу і основні напрями підтримки розвитку МСБ. Тетяна Валуйська, представниця благодійної організації «Соціально відповідальний бізнес», розповіла про програму мобілізації соціально відповідальних підприємців «Я – для моєї громади». Програма покликана об’єднати підприємців та сформувати середній клас суспільства, здатний сприяти відродженню, розвитку, процвітанню громади, країни. Діяльність організації полягає в захисті інтересів бізнесу та бізнес-середовища, зростання прибутку та управління ним (покращення фахового рівня управління бізнесом та інвестування в бізнес-проекти), забезпечення іміджу, що проявляється в підвищенні лояльності споживача.

Протягом секції по створенню сприятливого бізнес-середовища розглядались питання ефективності, впливу та перспектив регіональних програм розвитку бізнесу. Мова йшла також про досвід створення та розвитку ефективної системи надання адміністративних послуг для бізнесу. Юрій Захарчук розповів про діяльність Регіональної ради підприємців при Вінницькій ОДА головою якої є особисто. Пан Захарчук зазначив, що це є дуже ефективний інструмент взаємодії місцевих бізнесу і влади, розповів про установу, її структуру, обов’язки та передумови утворення.

Друга секція була присвячена розвитку інфраструктури підтримки бізнесу. Голова правління Фонду підтримки підприємництва міста Ізмаїл Валентина Стойкова розповіла про діяльність цієї структури, покликаної сприяти реалізації державної та регіональної політики в динамічному розвитку всіх форм підприємницької діяльності. Присутнім також представили досвід створення та налагодження роботи центру послуг для бізнесу. Про проблеми формування місцевої інфраструктури підтримки розвитку бізнесу розповіли Олена Мироненко, голова правління Агенції економічного розвитку міста Павлограда, та Оксана Кирей, директор Агенції економічного та соціального розвитку міста Тернівка. (Читайте історію успіху з Тернівки «Агенція економічного та соціального розвитку Тернівки – новий друг і помічник підприємців міста» )

Ще одне пленарне засідання приділяло увагу ролі бізнес-об’єднань у прискоренні МЕР. Як завжди Проект МЕРМ залучив досвід кращих канадських фахівців-практиків для обміну знаннями з українськими колегами. Виконавчий директор Бізнес-центру міста Лондон (Канада) Стів Пеларін поділився досвідом свого міста з підтримки розвитку місцевого бізнесу. Доповідач ґрунтовно аргументував навіщо підтримувати підприємництво, а потім розповів про Центр малого бізнесу, що функціонує в місті Лондон. Пан Пеларін зазначив: «Спочатку Центр був створений з метою стимулювання росту зайнятості шляхом роботи з виробничими підприємствами на етапі заснування. Сьогодні ми пропонуємо повний спектр консультацій і підтримки малому бізнесу в більшості секторів, допомагаємо людям зрозуміти та розібратися у великій кількості урядових нормативних та ліцензійних вимог. Муніципалітет постійно рекомендує використання послуг Центру. Вони спрямовують клієнтів до нас для отримання допомоги в розробці бізнес планів».

Вейн Роберт розповів про роль Центрів послуг для бізнесу у МЕР. За його словами центри підтримки бізнесу покликані виконувати функції економічного розвитку, розвивати підприємництво, сприяти залученню інвестицій, розвивати трудові ресурси, розширювати грошові потоки громади та утримувати та розширювати місцеві бізнеси. Також пан Роберт презентував учасникам найновіший продукт Проекту МЕРМ – «Практичний посібник для фахівців з МЕР «Створення сталого центру послуг для бізнесу» . У цьому посібнику висвітлено процес, за допомогою якого громади зможуть виробити для себе найприйнятнішу структуру центру послуг для бізнесу, а також наведено рекомендації, як зробити цей центр сталим. Під час засідання також піднімалось питання мобілізації місцевого бізнесу та побудови ефективного бізнес об’єднання.

Другий день заходу був присвячений майстер класам, під час яких вчили створювати та налагоджувати роботу сталого центру послуг для бізнесу та дієвого центру надання адміністративних послуг. Учасникам надали покрокові рекомендації щодо створення установи, ознайомили з можливими структурами управління, навчили правильно формувати профіль громади, визначати, аналізувати та досліджувати ключові питання ринку, його можливостей та пріоритетів. Присутніх повчали якими можуть бути типові види клієнтів, ключових сторін, стратегічних партнерів, як їх правильно залучати. Особливу уваги приділили питанню визначення переліку послуг та методів їх надання. Також тренери розкрили теми менеджменту та управління людськими ресурсами, створення фінансового плану, аналізу клієнтів, видів промоції та багато іншого.

 
Free Joomla Templates by JoomlaShine.com