м. Жидачів, демонстраційний проект: Жидачів як культурно-історичний продукт на ринку туристичних послуг УкраїниПопри багату історико-культурну спадщину та географічне розташування Жидачів тривалий час залишався поза списком місць, цікавих для мандрівників, а тому його мешканці втрачали додаткові економічні можливості для місцевого розвитку, і місто поступово занепадало. З кожним роком тут загострювалися проблеми: дедалі відчутнішими ставали безробіття, зниження обсягів державного фінансування та занепад економіки. Щоб змінити ситуацію, Жидачівська міська рада заручилася підтримкою Проекту МЕРМ, і у грудні 2012 – жовтні 2013 року було впроваджено демонстраційний проект «Жидачів як культурно-історичний продукт на ринку туристичних послуг України». Мета проекту – розвиток і підтримка місцевого бізнесу, пов’язаного з туризмом і сферою обслуговування через формування культурно-історичних продуктів у Жидачеві та просування їх на ринку туристичних послуг. Проект було спрямовано на вирішення проблеми невпорядкованості історичних і релігійних об’єктів, які є основою для розвитку сентиментального і релігійного туризму та сприяння розвитку бізнесу, пов’язаного з ним. У рамках проекту у лютому 2013 року проведено перший етнофестиваль «Жидачівські чорнобривці запрошують гостей». У ньому взяло участь близько 80 учасників із Жидачева, сусідніх міст, а також міст-партнерів з Литви та Польщі. Відвідало його більш як 700 осіб. Фестиваль було включено в обласні заходи на 2014 рік Департаменту міжнародного співробітництва та туризму Львівської облдержадміністрації. Спільними зусиллями влади та громади Жидачева, що активно долучилася до благоустрою історико-культурної спадщини та прибудинкових територій, впорядковано старе кладовище і встановлено підсвітку для чотирьох культових споруд і трьох пам’яток культури. Для формування туристичної інфраструктури було проведено семінар «Мій перший бізнес», а також три семінари на тему зеленого туризму: «Стратегічне планування розвитку зеленого туризму», «Сільський туризм як вид підсобної діяльності. Підготовка садиби до прийому гостей, гостинність», «Маркетинг міста». У семінарах взяло участь 75 осіб. Через розвиток туризму місцеве керівництво зробило перші кроки для забезпечення високої якості життя і перетворення Жидачева на «місто, в якому хочеться працювати, жити і народжувати дітей», як це зазначено в Стратегічному плані економічного розвитку міста. Важливим компонентом демонстраційного проекту стала інформаційна кампанія в засобах масової інформації та нтернеті для промоції історико-культурних надбань, молодіжних локальних ініціатив і релігійних місць для паломництва, зокрема, каплиці на мощах святого праведника – хасидського цадика Цві Гірша, чудотворної ікони Богородиці Воплочення – Жидачівської Оранти 1406 року, костелу Успіння Діви Марії 1577 року.
|